aDs

aluan

Followers

Thursday, June 16, 2011

Mahu Berdamai, Yusof Haslam Jumpa Pekida Jumaat Ini


Datuk Yusof Haslam.
PETALING JAYA: Pihak Skop Production akhirnya mengambil jalan tengah apabila mahu berdamai dengan Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah (Pekida) selepas filem KL Gangster terbitan syarikat itu dikatakan mempersendakan pertubuhan berkenaan.
Penerbitnya, Datuk Yusof Haslam berkata, pihaknya akan mengadakan pertemuan dengan Pekida Jumaat ini di Restoran Haslam, Jalan Pahang, dekat sini untuk mencari jalan perdamaian agar masalah yang timbul dapat diselesaikan dengan baik.
"Pertemuan ini dibuat atas tujuan untuk berdamai antara pihak kami dan Pekida. Kalau boleh kami mahu menjernihkan konflik yang telah berlaku itu.
"Saya percaya, apabila kita dapat berinteraksi, mereka akan faham situasi kami sebenarnya iaitu penghasilan filem KL Gangster tidak menyentuh atau menghina mana-mana pihak dengan sengaja," katanya yang dihubungi mStar Online, di sini, Rabu.
Tambah Yusof, dengan cara bermusyawarah, dia berharap tiada ketegangan atau salah faham yang akan berlaku di antara Skop dan Pekida pada masa akan datang nanti.
Salah satu babak dalam KL Gangster.
Pada 11 Jun lalu, Pekida Wilayah Persekutuan memberi tempoh selama seminggu kepada penerbit dan pengarah filem KL Gangster serta Kongsi (Metrowealth) agar meminta maaf secara umum kerana filem berkenaan dipercayai mendedahkan beberapa perkara sulit yang digunakan dalam pertubuhan tersebut .
Dialog dalam kedua-dua filem berkenaan telah menggunakan kata kunci pertubuhan itu yang selama ini dianggap rahsia selain memperlihatkan Pekida seolah-olah seperti kumpulan Gangster orang Melayu.
Bagaimanapun, kata Yusof, anaknya yang juga merupakan pengarah KL Gangster bukan seorang ahli Pekida seperti yang didakwa oleh pertubuhan itu.
"Saya tak tahu macam mana timbulnya cerita yang Syamsul menyertai Pekida. Tetapi saya tahu dia mempunyai ramai kawan-kawan daripada pertubuhan itu.
"Lebih mengejutkan, apabila Syamsul dikatakan telah meminta maaf secara peribadi kepada pihak tersebut kerana hal itu belum pernah berlaku lagi," tegasnya.
Sementara itu, selain pertemuan bersama Pekida, pihak Skop turut mengadakan majlis kesyukuran bersempena kejayaan filem KL Gangster yang berjaya meraih kutipan memberangsangkan selepas seminggu ditayangkan bermula 9 Jun lalu.
"Alhamdulillah, saya yakin dalam seminggu ini, kami mampu mencapai kutipan sebanyak RM8 juta dan ia merupakan sebuah fenomena baru dalam industri perfileman tempatan dari segi kutipan serta kualiti filem tersebut.
"Kebetulan pula kami akan membuat pertemuan dengan Pekida, eloklah jika satu majlis kesyukuran turut diadakan atas kejayaan hasil buah tangan anak saya ini," tuturnya. - mStarOnline

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat