aDs

aluan

Followers

Friday, May 20, 2011


Perkahwinan penyanyi popular Indonesia, Marcellius Kirana Hamonangan Siahaan atau Marcell bersama pelakon Singapura, Rima Melati pada tahun 2009 yang lalu pernah menjadi satu perbualan yang hangat.
Kisah perkahwinan itu mengundang kontroversi apabila kedua-dua mereka berkahwin dan kekal dengan fahaman agama yang berbeza. Mahu kekal dengan beragama Buddha, Marcell bagaimanapun nekad mengahwini Rima, biarpun Rima juga kekal beragama Islam.
Konflik yang berlaku membuatkan nama pasangan ini senyap didalam di industri hiburan Malaysia seketika, dan kini setelah dua tahun kontroversi ini berlaku, masyarakat sudah mula melupakan perkara itu.
Buktinya, ketika kehadiran Marcell ke Malaysia baru-baru ini untuk melancarkan album terbarunya yang berjudul, And The Story Continues..., dia disambut baik oleh peminat-peminatnya.
Melancarkan album kelimanya ini di Malaysia mendahului negara asalnya, Indonesia, alasan Marcell, dia tidak mahu peminatnya disini terlalu lama menunggu.
"Saya mahu menghargai peminat yang banyak menyokong saya selama ini. Saya tidak mahu mereka menunggu kehadiran album saya terlalu lama seperti mana album-album saya yang sebelum ini.
"Rencananya, saya juga mahu melancarkan album ini sama dengan di Indonesia, tapi kerana ada beberapa hal, saya terpaksa tangguhkan dahulu perancangan saya di sana.
"Menarik tentang album saya kali ini, ia berkisarkan jalan cerita cinta yang tidak pernah berakhir dan terus berlanjutan dan yang lebih istimewa saya berpeluang bekerjasama dengan komposer sebesar nama Andy Rianto,"jelas Marcell.
Tidak lengkap jika tiada cerita mengenai peribadinya, sudah tentu ramai peminat yang bertanya tentang perjalanan kehidupan Marcell dan Rima selepas bergelar suami isteri.
"Kami berdua masih seperti berpacaran, namun kini masing-masing sibuk dengan kerjaya sendiri. Kali ini kedatangan saya di Malaysia tidak ditemani Rima kerana dia sibuk dengan dua produksi.
"Kehidupan kami bahagia, kami juga sering membuat aktiviti bersama. Sekarang Rima sibuk dengan tanaman-tanamannya di rumah, melihat pada aktivitinya itu saya juga jadi terikut-ikut. Turut sama ke taman jika tidak ada kerja,"jelas Marcell yang mengatakan dia dan Rima mempunyai minat yang sama iaitu suka duduk sahaja dirumah jika mempunyai masa lapang.
Ditebak tentang soal anak, ternyata Marcell sudah mempunyai perancangan tersendiri. Merancang untuk memiliki cahaya mata tahun hadapan, jelas Marcell dia dan Rima terlalu sibuk tahun ini.
"Mungkin kami akan merancang untuk mendapatkan anak tahun hadapan, kerana tahun ini merupakan tahun yang sangat sibuk untuk kami berdua,"jelas Marcell lagi. - manggaonline

1 comment:

Related Posts with Thumbnails

heratBeat