aDs

aluan

Followers

Friday, May 27, 2011

Dunia Kita Ala Drama Korea


Barisan pelakon drama Dunia Kita (dari kiri) Nur Amalina, Scha Al Yahya dan Saiful Nizen.
KUALA LUMPUR: Pengarah dan penerbit drama Dunia Kita, Michael Ang sengaja mengetengahkan elemen-elemen drama Korea dalam drama tersebut kerana bersesuaian dengan konsepnya dan selera semasa.
Kata Michael, penonjolan elemen-elemen seperti syot, pencahayaan, mood dan dialog seperti drama atau filem cinta Korea diserapkan untuk memberikan visual lebih segar dan berlainan daripada kebanyakan drama tempatan yang sedia ada.
"Pemilihan elemen-elemen seperti sebuah drama dan filem Korea cuba saya serapkan kerana ia bersesuaian dengan konsep drama Dunia Kita yang ceria, segar dan berwarna-warni.
"Keputusan itu juga bertepatan dengan kehendak pihak penaja iaitu Carefree yang juga menonjolkan konsep tersebut menerusi produk mereka," katanya yang ditemui, baru-baru ini.
Penerbit dan pengarah, Michael Ang
Dalam pada itu, Michael turut menolak perkaitan antara drama ini dengan drama K.I.T.Ayang pernah diterbitkannya pada tahun lalu kerana masih mengekalkan pelakon Scha Al Yahya dan Marsha Milan Londoh.
"Dunia Kita bukan kesinambungan drama K.I.T.A dan tidak ada kena-mengena langsung pun.
"Ia adalah cerita baru dan kebetulan saja dua pelakonnya iaitu Scha dan Marsha masih dikekalkan kali ini," terangnya.
Drama sebanyak lapan episod itu berkisar tentang seorang pelajar jurusan fesyen bernama Rania lakonan Scha Al Yahya dalam melayari kehidupan dan pelbagai dilema untuk mengejar impian, perhubungan persahabatan dan cinta.
Selain Scha dan Marsha, ia turut dibintangi oleh Awal Ashaari, Saiful Nizen, Datuk Jalaludin Hassan, Sharifah Shahora dan pemenang peraduan gadis Carefree, Nur Amalina.
Dunia Kita akan mula bersiaran pada hari ini pada pukul 7.30 malam setiap Jumaat di Astro Ria (saluran 104). - mStarOnline

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat