aDs

aluan

Followers

Thursday, May 12, 2011

Maut dilanggar kereta api


KULAI BESAR – Seorang warga Myammar maut selepas mengalami kecederaan parah di bahagian kepala akibat dilanggar kereta api yang dalam perjalanan dari arah selatan ke Pantai Timur di Kilometer 727.50, di sini, semalam. 

Sinar Harian difahamkan, kejadian itu disedari oleh penduduk setempat manakala mangsa yang masih hidup ketika itu segera dikejarkan ke Hospital Temenggong Seri Maharaja Tun Ibrahim, di sini, sebaik sahaja ambulan tiba. 

Mangsa, Ramzali Ali, 38, yang dilanggar kereta api dalam kejadian kira-kira 7 pagi itu, dipercayai tinggal di kawasan perkampungan berhampiran. 

Ketua Polis Daerah Kulaijaya, Superintendan Zulkefly Yahya berkata, terdapat luka sepanjang 20 sentimeter (sm) pada bahagian kepala mangsa sehingga menyebabkan bahagian otaknya terkeluar. 

“Mangsa juga mengalami pendarahan di bahagian telinga dan hidung serta kecederaan di bahagian lengan tangan kiri yang mengakibatkan jarinya patah. 

“Manakala pergelangan tangan kanan dan :bahagian dada kirinya turut patah akibat kemalangan ngeri itu,” katanya. 

Mangsa bagaimanapun tidak dapat diselamatkan akibat kecederaan serius dan meninggal dunia di hospital kira-kira jam 9.30 pagi, semalam. 

Dalam pada itu Zulkefly berkata, hasil siasatan mendapati tidak unsur jenayah dikesan berhubung kes itu manakala waris keluarganya telah dihubungi dan mayat mangsa akan dituntut oleh adiknya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat