aDs

aluan

Followers

Wednesday, May 18, 2011

Hati Jamal Tersentuh Nyanyi 'Kasihnya Ibu'


Jamal
KUALA LUMPUR: Raja Pop Malaysia, Jamal Abdillah mengakui tersentuh apabila menyanyikan lagu Kasihnya Ibu kerana lagu tersebut merupakan lagu kegemaran arwah ibunya.
Katanya, dia sering membawakan lagu tersebut pada mana-mana persembahannya.
"Lagu Kasihnya Ibu sangat bermakna bagi saya kerana itu lagu kegemaran arwah ibu saya. Saya sering menyanyikan lagu tersebut ketika ibu sedang memasak di dapur dan dia sangat suka.
"Sebab itulah saya sering membawakan lagu tersebut pada banyak persembahan saya," katanya pada sidang media selepas Majlis Kasihnya Ibu di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Selasa.
Tambahnya, dia mahu peminat-peminatnya menghargai ibu mereka yang masih hidup sebelum kehilangan mereka.
Dee yang menjadi pengacara majlis turut mengusik tetamu.
Sementara itu, dari segi pemilihan lagu, Jamal memilih lagu yang bersesuaian dengan Hari Ibu iaitu lagu yang mampu meruntun jiwa.
"Saya sengaja pilih lagu yang agak balada dan sedih kerana mahu penonton menangis. Saya mahu mereka tersentuh kerana kebanyakan mereka datang dengan keluarga dan ibu mereka," katanya.
Dalam acara tersebut, Jamal menyanyikan 12 buah lagu termasuk dua lagu berduet dengan penonton.
Antara lagu yang didendangkan adalah Takdir Penentu Segala, Kau Lupa Janji, Kasihnya Ibu, Padamu Kekasih, Azura dan lagu baru Penawar Kasih.
Majlis sempena hari ibu yang dianjurkan oleh PWTC ini dihadiri lebih 600 tetamu.
Selain itu, penonton turut dihiburkan dengan alunan merdu tiupan saksofon daripada pemain saksofon muda, Alif Nasir.
Manakala pengacara majlis yang menggamatkan keadaan pada petang itu ialah Syed Muradzi Syed Shamsul atau dikenali sebagai Dee. - mStarOnline

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat