aDs

aluan

Followers

Friday, October 7, 2011

Tak sempat pulang kampung


‘Terima kasih, sayang mama’
MACHANG: “Saya sempat bertanya mengenai peperiksaannya Rabu lalu dan dia kata OK saja,” kata Mohd Zin Yaacob, 50, bapa kepada Mohd Rizal, 19, seorang daripada empat pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) yang maut dalam kemalangan di sini, semalam.

Menurut Mohd Zin, dia juga ada berbincang dengan Mohd Rizal untuk datang ke Kelantan bagi membantunya mengemas barang untuk dibawa pulang ke kampung kerana cuti semester sudah bermula.

“Ketika di rumah ibu bapa saya di Ladang Kerla, Tanah Merah, saya mendapat panggilan daripada isteri dan seorang rakannya yang meminta supaya datang ke hospital,” katanya sedih.

Sementara itu, seorang rakan Mohd Syamil Abdul Malek, 19, yang turut terkorban dalam kemalangan itu, Alia Nur Masyitah Fadzil, 19, berkata dua hari lalu, Allahyarham ada minta maaf kepadanya. 

“Tetapi saya tidak tahu kenapa dia berbuat demikian,” katanya.

Menurut Alia, dia menyedari Mohd Syamil kelihatan lebih ceria namun tidak mengesyaki petanda buruk.

“Saya cuma menasihatinya jangan terlalu gembira. Selain itu, saya juga sudah membeli tiket kereta api untuk pulang ke kampung bersama namun tidak sangka, rakan saya itu maut dalam kemalangan,” katanya.

Bagi Mohd Fakharuddin Mahyin, 19, dia sepatutnya pergi bersama Mohd Syamil dan empat lagi sahabatnya ke Kota Bharu, tetapi kereta penuh. - myMetro


1 comment:

  1. salam takziah buat keluarga mangsa & alfatihah buat mangsa...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

heratBeat