aDs

aluan

Followers

Monday, October 31, 2011

Abdul Aziz tampil serah peluru

ABDUL AZIZ menunjukan laporan polis yang dibuat di IPD Gombak, semalam.
ABDUL AZIZ menunjukan laporan polis yang dibuat di IPD Gombak, semalam.
GOMBAK: Pensyarah Undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Prof Dr Abdul Aziz Bari yang menerima nota ugutan bersama sebutir peluru yang dihantar ke rumahnya di Selayang, pagi kelmarin tampil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak untuk menyerahkan bahan bukti dan memberi keterangan.

Abdul Aziz yang tiba di IPD Gombak kira-kira jam 11.45 pagi, semalam ditemani isteri dan anak perempuannya sebelum meninggalkan ibu pejabat polis itu 30 minit kemudian sebaik selesai memberi keterangan berhubung insiden itu.

“Tujuan saya datang ke balai polis adalah untuk menyerahkan bahan bukti seperti peluru dan sekeping surat berbaur ugutan kepada pihak polis untuk siasatan lanjut susulan laporan polis yang dibuat, semalam (kelmarin) di Balai Polis Simpang Taiping. 

“Saya tidak mengesyaki mana-mana individu bertanggungjawab menghantar nota ugutan itu kerana selama ini tidak pernah mempunyai musuh. Bagaimanapun, saya menyerahkan kepada pihak polis untuk menjalankan siasatan lanjut berhubung kejadian itu,” katanya ketika ditemui di IPD Gombak, di sini, semalam. 

Akhbar semalam melaporkan, Abdul Aziz menerima nota yang tertulis ‘Jangan kurang ajar dengan Sultan maut nanti’ bersama sebutir peluru yang diposkan ke rumahnya di Bandar Baru Selayang sebelum beliau dan ahli keluarganya pulang ke rumah mentua di Perak. 

Abdul Aziz berkata, beliau percaya nota ugutan bersama peluru itu ada kaitan dengan kenyataannya berhubung kedudukan Sultan Selangor berhubung pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) di Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC), Petaling Jaya, baru-baru ini. 

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah ketika dihubungi mengesahkan menerima bahan bukti daripada Abdul Aziz dan kes disiasat mengikut Seksyen 507 Kanun Keseksaan. 

Katanya, jenis peluru yang diterima Abdul Aziz ialah kaliber 9 mm yang diposkan bersama surat cetakan komputer menggunakan sampul surat coklat bersetem dua keping bernilai 60 sen. 

“Cop pada sampul surat itu didapati tidak jelas untuk dikenal pasti alamat pejabat pos yang dihantar. Bagaimanapun, siasatan terperinci akan dilakukan dan bahan berkenaan akan dihantar ke Jabatan Kimia untuk analisis,” katanya.  - BHarian

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat