aDs

aluan

Followers

Friday, October 7, 2011

Razak Ahmad Nafi Peluk, Cium Pemilik Butik


Razak Ahmad
PETALING JAYA: Pelakon, Razak Ahmad pada Khamis, menafikan bahawa dia melakukan perbuatan yang tidak senonoh iaitu memeluk atau mencium wanita berstatus isteri orang yang ditangkap berkhalwat dengannya lima tahun lalu.
Pada keterangannya di Mahkamah Rendah Syariah di sini, Razak, 44, juga menafikan bahawa tujuan dia membuka baju yang dipakainya adalah untuk 'bersama' dengan wanita tersebut, Selamah Sahudin.
Sebaliknya, pelakon drama bersiri Geng Surau itu memberitahu, dia hanya bersinglet semasa diserbu oleh suami Selamah kerana semasa itu dia sedang mengeringkan peluh di dalam bilik utama premis terbabit.
Menjawab soalan yang diajukan oleh Pegawai Pendakwa dari Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) Shafezan Rusli, pelakon itu juga memberitahu, tujuan dia ke premis berkenaan hanya untuk mengambil baju yang mahu ditaja oleh Selamah bagi digunakan dalam satu program televisyen.
Oleh itu Razak atau nama sebenarnya Abdul Razak Ahmad menambah, dia mengambil masa selama satu jam setengah di premis itu untuk mencuba tiga pasang baju yang mahu ditaja oleh Selamah.
Pada prosiding itu, Shafezan juga beberapa kali bertanya Razak mengenai hubungannya dengan Selamah dan pelakon tersebut pada awalnya menyifatkan ia seperti seorang penaja dengan seorang pelakon.
Bagaimanapun, dia kemudiannya menukar jawapan dan mengakui bahawa mereka telah berkenalan sejak tahun 1982 iaitu semasa berada di tingkatan tiga di sebuah sekolah.
Dia seterusnya mengakui mereka bukanlah mahram dan dia juga tidak menghalang Selamah yang merupakan seorang ahli perniagaan daripada menutup pintu utama premis terbabit.
Katanya lagi, itu merupakan kali pertama dia datang ke premis itu.
"Saya bergerak dari Pelabuhan Klang (dekat sini) pada pukul 12 malam dan saya banyak menghubungi Selamah bertanyakan arah kerana itu kali pertama saya ke sana," katanya.
Razak yang diwakili oleh peguam syarie Muhamad Azman Karim seterusnya memberitahu, mereka memilih untuk berjumpa di premis itu selepas kedua-duanya bertolak daripada rumah masing-masing.
Dalam kes ini, Razak yang sinonim dengan watak orang baik sedang membela diri atas tuduhan berkhalwat dengan Selamah, 45, pada pukul 2.15 pagi, 1 April 2006 di sebuah rumah di Apartmen Blok A, Taman Serdang Perdana, dekat sini.
Bagi kesalahan itu, Razak didakwa mengikut Seksyen 29 (1)(a) Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM3,000 atau penjara sehingga dua tahun, jika sabit kesalahan.
Selamah yang turut menghadapi tuduhan sama telah mengaku salah pada 14 September 2006 dan dihukum denda RM2,850 yang telah dijelaskan olehnya pada hari yang sama.
Perbicaraan di hadapan Hakim Syarie Wan Mahyuddin Wan Muhammad bersambung pada 10 November depan. - mStarOnline

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat