aDs

aluan

Followers

Tuesday, October 25, 2011

‘Mujur tak kena mata’


TEMPAT KEJADIAN...Nasharuddin (kiri)  menunjukkan kawasan kebun getah tempat dia diserang.
TEMPAT KEJADIAN...Nasharuddin (kiri) menunjukkan kawasan kebun getah tempat dia diserang.

ALOR GAJAH: Niat baik seorang anggota polis mahu membantu seorang penunggang motosikal yang disangka kehabisan petrol membawa padah apabila dia ditikam sebelum ditolak ke dalam gaung di jalan besar Hutan Percha di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 8 pagi, motosikal Honda EX5 milik mangsa, Koperal Nasharuddin Mansur, 50-an, turut dilarikan penjenayah berusia 20-an itu.

Menurut mangsa, kejadian berlaku apabila dia ke tempat kejadian selepas menerima aduan daripada penduduk kampung mengenai tindak-tanduk mencurigakan seorang lelaki yang tidur di bawah pokok getah sambil memakai topi keledar dan sebuah motosikal ditinggalkan di tepi jalan.

“Ketika sampai di situ, saya melihat lelaki itu sedang berjalan kaki dengan bertopi keledar sambil menjinjing botol berisi petrol dari arah sebuah pam minyak sebelum bertanya masalah dihadapinya.

“Bagaimanapun, belum sempat saya menongkat motosikal untuk mendekatinya, dia menikam bahagian tepi berhampiran mata kanan saya dengan gunting,” katanya di sini, semalam.

Bagaimanapun, dia bernasib baik berikutan tikaman itu tidak terkena mata. Katanya, suspek juga menolaknya sehingga jatuh ke dalam gaung di tepi jalan berkenaan.

“Lelaki itu menolak rusuk kanan saya hingga terhumban ke dalam gaung sebelum melarikan motosikal saya dan memecut laju ke arah Solok Menggong.

“Pada waktu itu tiada pengguna jalan raya melalui jalan berkenaan dan saya terpaksa menghubungi Balai Polis Hutan Percha tempat saya bertugas bagi mendapatkan bantuan,” katanya. 

CEDERA...kesan tikaman dekat mata kanan mangsa.
CEDERA...kesan tikaman dekat mata kanan mangsa.
Menurutnya, difahamkan petrol yang dibawa suspek baru dicuri dari rumah seorang pekebun getah sebelum dia berpura-pura berjalan kaki dari arah sebuah pam minyak tidak jauh dari tempat kejadian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharudin mengesahkan kejadian dan berkata, gerakan memburu suspek yang membawa lari motosikal bernombor pendaftaran KBR 7269 milik mangsa sedang giat dilancarkan.

Menurut Umar, mangsa menerima rawatan di Klinik Kesihatan Hutan Percha dan menerima dua jahitan akibat tikaman itu.

“Orang ramai yang terserempak atau mengesan suspek dengan ketinggian 158 sentimeter, berbadan gempal dan berkulit cerah diminta menghubungi balai polis berdekatan untuk membantu siasatan,” katanya. - myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat