aDs

aluan

Followers

Tuesday, October 25, 2011

Pondan lari dari pusat pemulihan

MOHD. RIDHWAN KHAN dipercayai memanjat pagar semasa melarikan diri dari Pusat Rawatan Cahaya Petunjuk di Wang Tepus, Jitra baru-baru ini. Gambar kecil, Mohd. Muzni Mohd. Noor.


JITRA - Seorang pelatih lelaki yang berperwatakan seperti wanita melarikan diri dari sebuah pusat rawatan serta pemulihan dadah dan akhlak di Wang Tepus di sini sejak 11 hari lalu.
Mohd. Ridhwan Khan Jumakahn (gambar kecil), 30, yang berasal dari Negeri Sembilan dipercayai bertindak demikian kerana tertekan semasa menerima rawatan di pusat berkenaan.
Pengetua Pusat Rawatan Cahaya Petunjuk, Mohd. Muzni Mohd. Noor memberitahu, pihaknya menyedari kehilangan pelatih itu ketika mahu mengejutkan para pelatih untuk solat Subuh secara berjemaah kira-kira pukul 5 pagi pada 14 Oktober lalu.
Katanya, pihaknya percaya pelatih terbabit memanjat pagar di pusat itu sebelum berjaya meloloskan diri.
"Kami telah cuba mencarinya di merata-rata tempat termasuk di Alor Setar, Pokok Sena dan Kuala Nerang, namun gagal.
"Kami turut menerima panggilan telefon daripada orang awam yang menemuinya di kawasan Bukit Tembaga, Kuala Nerang dan ingin menghantarnya pulang ke pusat ini.
"Malangnya, pelatih itu berjaya melarikan diri dan masuk ke kawasan hutan kerana tidak mahu diberi rawatan semula di pusat ini," katanya di sini semalam.
Mohd. Ridhwan Khan dimasukkan ke pusat itu sejak Mei lalu selepas ditahan kerana kes penyalahgunaan dadah selain berpakaian dan berperwatakan seperti wanita.
Menurut Mohd. Muzni, ketika melarikan diri, dia dipercayai memakai kemeja T berwarna biru gelap dan seluar trek biru.
"Sebelum ini dia pernah cuba melarikan diri sebanyak dua kali, namun berjaya ditahan polis dan dimasukkan semula ke pusat itu.
"Kita tidak mahu dia kembali kepada perwatakan wanita kerana sejak berada di sini dia sudah boleh menerima perubahan dan kembali menunjukkan sifat-sifat kelelakian secara perlahan-lahan," ujarnya.
Laporan kehilangan pelatih itu dibuat di Balai Polis Jitra pada 22 Oktober lalu.
Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Supritendan Ibrahim Mohamed Yusof ketika dihubungi, mengesahkan pihaknya menerima laporan mengenai kes itu. - KOSMO

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat