aDs

aluan

Followers

Saturday, October 29, 2011

Wanita dibelasah kerana gurauan melampau


KUANTAN: Niatnya hanya mahu bergurau namun tidak menyangka ia berakhir dengan kesakitan apabila seorang jurujual wanita dibelasah sepupunya yang berang dengan tindakannya menyembunyikan dompet dalam kejadian di Taman Raub Jaya, Raub, kelmarin.

Dalam kejadian jam 12 tengah hari itu, mangsa berusia 24 tahun cedera di muka dan patah hidung akibat ditumbuk, dihentak kepala di dinding serta disepak.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah dan Perundangan negeri, Superintendan Mohd Haris Daud berkata, kejadian berlaku selepas sepupu mangsa berusia 24 tahun bergegas pulang ke rumah untuk mengambil dompet serta Mykad yang tertinggal dalam bilik kerana mahu menjalani ujian memandu.

Menurutnya, selepas gagal menemuinya, lelaki berkenaan ke tempat kerja mangsa di sebuah kedai perabot untuk bertanyakan mengenai dompetnya yang disangka hilang.

Beliau berkata, mangsa kemudian mengaku menyembunyikan dompet itu dengan tujuan mahu bergurau. Bagaimanapun, lelaki terbabit yang marah dengan tindakan mangsa mempermain-mainkannya membelasah mangsa tanpa belas kasihan.

“Mangsa ditumbuk, disepak seperti bola dan dihentak kepala pada dinding sehingga mengakibatkan gadis malang itu berlumuran darah di hidung sebelum tersungkur di permukaan lantai.

“Dia yang hampir pengsan terpaksa menggagahkan diri pulang ke rumah meminta bantuan keluarganya sebelum mendapatkan rawatan di Hospital Raub (HR),” katanya, semalam.

Katanya, susulan kejadian itu mangsa membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Raub dan lelaki itu ditangkap di rumahnya sebelum ditahan reman untuk siasatan mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan. - myMetro

1 comment:

  1. tu lah...gatal sangat nak bergurau, dah tahu sepupu awak tu baran...xpasal-pasal dpt sakit....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

heratBeat