aDs

aluan

Followers

Friday, July 22, 2011

Dua beradik ‘berasap’ kena asid

MARAN: Dua beradik yang dalam perjalanan pulang daripada mengaji al-Quran parah dipercayai disimbah cuka getah dan terpaksa di bawa ke hospital dalam keadaan ‘berasap’, di FELDA Kesumba Jengka 9, dekat sini, malam kelmarin.

Shafiq Aiman Mat Safar Zaidi, 10, cedera teruk di muka dan mata manakala abangnya Shafiq Haikal, 13, cedera di badan dan muka sebelah kiri.

Mereka dikejarkan ke Hospital Jengka sebelum dirujuk ke Hospital Kuala Lumpur untuk rawatan lanjut.

Ketua Polis Daerah Maran, Deputi Superintendan, Ahmad Johari Shahabudin, berkata siasatan mendapati kejadian berlaku kira-kira jam 8.30 malam ketika mereka yang menunggang basikal dalam perjalanan ke rumah rakan mereka untuk belajar.

“Tiba-tiba seorang lelaki dipercayai jiran mangsa yang tinggal di Blok 8 menyimbah asid ke arah kedua-dua beradik berkenaan.

“Suspek yang berusia 30-an sudah ditahan reman selama enam hari bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan,” katanya.

Sementara itu, ibu saudara mangsa, Zafrida Che Sham, 41, berkata kedua-dua mangsa hendak ke rumah rakannya untuk belajar selepas pulang dari mengaji.

Bagaimanapun, sebaik tiba di depan rumah suspek, seorang lelaki menyimbah cecair dipercayai cuka getah ke arah kedua-dua beradik itu.

Seorang lagi jirannya, Siti Rohaisha Hanafi, 28, berkata melihatkan kejadian itu, dia segera membawa kedua-dua beradik itu ke Hospital Jengka dalam keadaan ‘berasap’ akibat terkena cuka getah itu.

Katanya, ketika kejadian, kebanyakan lelaki dewasa tiada di rumah kerana mengerjakan solat di masjid.  - BHarian

1 comment:

Related Posts with Thumbnails

heratBeat