aDs

aluan

Followers

Wednesday, July 27, 2011

Usik ayam


Ini bukan ayam dalam ini cerita, ini ayam google
BATU GAJAH: Seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun nyaris buta apabila seekor ayam jantan peliharaan datuknya, tiba-tiba ‘mengamuk’ sebelum mematuk mangsa lebih 15 kali terutama di bahagian muka dan kepala.

Difahamkan, mangsa, Wan Muhd Zulhilmi Wan Mohd Zaidi, dikatakan memasuki reban ayam milik datuknya di Lorong Mat Saman, di sini, kira-kira jam 8.30 pagi kelmarin sebelum ayam itu mematuknya dan hampir mengenai bahagian mata.

Kejadian itu menyebabkan mangsa mengalami kecederaan di bawah kelopak mata, kepala dan telinga, selain kesan cakar di bahagian belakang badan dan kaki.

Anak kedua pasangan Wan Mohd Zaidi Wan Othman, 32, dan isteri, Noradzlinda Abdul Aziz, 32, itu kemudian dibawa ke klinik untuk mendapatkan rawatan.

Wan Mohd Zaidi yang juga seorang ahli perniagaan berkata, ketika kejadian, dia berada di rumah yang terletak kira-kira 10 meter dari reban ayam itu.

Menurutnya, dia hanya menyedari kejadian itu selepas dikejutkan dengan jeritan anaknya itu. Beliau kemudian bergegas ke halaman rumah sebelum mendapati seekor ayam jantan sedang melompat sambil mematuk kepala dan muka anaknya berulang kali.

“Ketika itu, anak saya dalam keadaan terduduk sambil matanya terpejam, manakala ayam itu dilihat mematuk dan mencakar kepala serta mukanya bertubi-tubi.

“Saya cuba menghalau ayam itu tetapi gagal kerana ia enggan beredar.

“Saya kemudian memanggil bapa mentua, Abdul Aziz Hamid, 70, dan dia menyepak ayam itu menyebabkan ia beredar,” katanya.

Wan Mohd Zaidi berkata, dia kemudian membawa anaknya ke klinik berhampiran bagi merawat kecederaan dialami mangsa.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana serangan itu tidak mengenai mata anaknya, sebaliknya hanya mengenai kelopak dan bahagian bawah mata. - myMetro

1 comment:

  1. ha...nakal lagi, yg diusik ayam dlm reban tu wat pa....nasib baik xjadi apa2....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

heratBeat