aDs

aluan

Followers

Monday, July 18, 2011

4 remaja merompak ditahan

Ab. Rasyid Ab. Wahab menunjukkan bahan-bahan bukti yang digunakan oleh penjenayah semasa menyamun di Kajang, semalam.

HULU LANGAT 17 Julai – Empat remaja lelaki, dua daripadanya masih bersekolah merompak barang berharga dan wang tunai yang kesemuanya berjumlah RM50,000 dari sebuah rumah dua tingkat di Bandar Tun Hussien Onn, Kajang di sini semalam.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 7.30 petang ketika mangsa tiada di rumah kerana keluar bersama keluarganya menyaksikan perlawanan bola sepak antara pasukan Liverpool dan Malaysia.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab. Rashid Ab. Wahab berkata, suspek dipercayai mengetahui selok belok kediaman mangsa yang ketika itu dijaga oleh seorang pembantu rumah wanita berusia 41 tahun.

Menurutnya, kesemua suspek berusia antara 17 hingga 20 tahun dikatakan memasuki rumah mangsa melalui pintu tepi.

“Mereka kemudian mengacukan sebilah pedang samurai ke arah pembantu rumah itu sebelum mengikat tangan serta mulutnya dengan tuala. Kumpulan remaja penjenayah itu kemudian menggeledah rumah itu dan mengambil beberapa barangan berharga milik mangsa.

“Antara barangan yang dilarikan adalah dua unit komputer riba, komputer tablet iPad, wang tunai dan beberapa unit telefon bimbit yang kesemuanya dianggar bernilai RM50,000,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang di sini hari ini.

Tambahnya, dua daripada suspek merupakan pelajar sekolah menengah, manakala masing-masing seorang penuntut kolej dan penganggur itu melarikan diri dengan menaiki motosikal.

Ab. Rashid memberitahu, polis berjaya menahan kesemua suspek dalam operasi berasingan yang berakhir pukul 2.30 pagi ini di sekitar Kajang.

“Hasil pemeriksaan, katanya, polis menemui semula barangan rompakan dan peralatan untuk melakukan jenayah itu termasuk sebilah pedang samurai dan pemutar skru,” katanya. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat