aDs

aluan

Followers

Monday, July 25, 2011

Dibelasah samseng


AMPANG: Sepasang suami isteri cedera selepas dipukul seorang lelaki yang layak digelar ‘samseng jalanan’ hanya kerana kereta dinaiki mangsa hampir melanggar kereta lelaki itu di Taman Melawati, di sini kelmarin.

Kejadian kira-kira jam 1.30 tengah hari itu menyebabkan pasangan itu cedera di mata, muka, badan dan kaki selepas dipukul lelaki berusia 30-an terbabit.

Mangsa, Nasib Kaur, 25, berkata, ketika kejadian, dia dan suaminya Mubeen Akhtar, 31, dalam perjalanan ke pusat bandar sebelum bertembung dengan kereta dipandu lelaki berkenaan dan mereka hampir merempuh kereta itu.

“Sebagai tanda minta maaf, kami mengangkat tangan kepadanya, namun lelaki itu yang tidak berpuas hati dengan kejadian berkenaan menyembunyikan hon dan meminta kami berhenti.

“Sebaik berhenti, lelaki itu keluar dari kereta meluru ke arah suami saya dan dengan tiba-tiba terus menumbuk muka suami serta menampar muka saya yang cuba menenangkan keadaan,” katanya di sini, semalam.

Menurutnya, selepas puas membelasah mereka hingga mendatangkan kecederaan di mata dan muka, lelaki itu kemudian masuk semula ke dalam keretanya untuk melarikan diri tetapi dihalang suaminya.

Nasib Kaur berkata, suaminya menghalang dengan cara berdiri di depan kereta lelaki itu menyebabkan lelaki berkenaan sengaja melanggar hingga menyebabkan suaminya terjatuh dan mengalami kecederaan di kaki kiri.

“Terkejut dengan kejadian itu, saya bertindak menarik kolar baju lelaki berkenaan menyebabkan dia keluar dari kereta sebelum bertindak menumbuk muka suami saya sekali lagi.

“Dalam keadaan itu, saya berlari ke kereta dan menelefon polis untuk memaklumkan kejadian itu,” katanya yang mendapatkan rawatan di Hospital Ampang.

Katanya, anggota polis tiba beberapa minit kemudian dan meminta mereka ke Balai Polis Taman Melawati untuk diambil keterangan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan kes berkenaan sedang disiasat. - myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat