aDs

aluan

Followers

Saturday, July 23, 2011

Rempuh peragut


GOMBAK: Seorang lelaki yang berang selepas dua lelaki menyamun keretanya dengan memecah cermin belakang penumpang sebelum melarikan RM10,000 ketika berhenti di satu persimpangan lampu isyarat Taman Bersatu, Rawang di sini nekad merempuh motosikal peragut itu menyebabkan seorang ditahan, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 tengah hari itu, lelaki terbabit yang juga pemandu sebuah syarikat bersama rakan wanitanya baru mengeluarkan wang itu dari sebuah bank di pekan Rawang untuk membayar gaji pekerja.

Selepas mengeluarkan wang itu, mereka berdua masuk ke dalam kereta untuk pulang ke pejabat syarikat.

Bagaimanapun, ketika tiba di lampu isyarat Taman Bersatu, tiba-tiba sebuah motosikal ditunggangi dua lelaki memecahkan cermin kereta dipandunya di sebelah penumpang sebelum merampas beg sandang berisi wang itu yang dipegang rakan wanitanya.

Menurut sumber, sebaik merampas beg sandang itu, kedua-dua lelaki terbabit terus melarikan diri ke arah pekan Rawang.

“Lelaki itu yang terkejut dengan tindakan suspek mengejar mereka, terus memecut.

“Sebaik mengekori rapat motosikal suspek hingga di simpang Kampung Kenanga, suspek tiba-tiba membelok ke kiri simpang itu menyebabkan kereta mangsa yang mengekori rapat merempuh motosikal itu hingga kedua-duanya terpelanting,” katanya.

Sumber berkata, sebaik melihat kedua-dua suspek terpelanting, lelaki itu dan rakan wanitanya keluar menangkap mereka.

“Dua lelaki terbabit panik melarikan diri, seorang yang membawa beg sandang itu masuk ke dalam longkang besar berdekatan untuk menyorok.

“Bagaimanapun, orang ramai berhampiran kawasan itu membantu mangsa menangkap suspek yang menyorok dalam longkang itu,” katanya.

Menurutnya, beberapa minit kemudian suspek dibawa keluar sebelum polis peronda membawanya ke Balai Polis Rawang.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah mengesahkan penangkapan suspek dan dia kini ditahan reman untuk siasatan lanjut. - myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat