aDs

aluan

Followers

Wednesday, April 27, 2011

Sekolah ‘ditembak’


RETAK...anggota Unit Forensik polis memeriksa kesan tembakan di tingkap kaca di tingkat tiga sekolah terbabit, semalam.

AMPANG: Pelajar Sekolah Kebangsaan Agama Islam Adni, Taman Seri Ukay, di sini, gempar selepas beberapa peluru ditemui selain terdapat kesan tembakan di cermin tingkap bangunan tingkat tiga itu, semalam.

Ketua Polis Ampang, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin, berkata tembakan dipercayai dilakukan individu tidak dikenali lebih 50 meter dari sebuah kondominium di belakang sekolah berkenaan.

Katanya, kejadian itu masih dalam siasatan bagi mengenal pasti peluru digunakan.

“Kami sudah menghantar anggota forensik bagi menjalankan siasatan yang akan mengenal pasti jenis peluru digunakan dalam tembakan itu,” katanya di sini, semalam.

Kejadian itu diketahui selepas seorang guru membuat laporan di Balai Polis Ulu Klang kira-kira jam 10.30 pagi, semalam selepas melihat cermin tingkap di sekolah itu berkecai akibat kesan tembakan.

Beliau berkata, kira-kira 15 minit kemudian, pihaknya menghantar pasukan forensik untuk menyiasat punca kejadian itu.

“Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 39, Akta Senjata Api 1960,” katanya yang meminta orang ramai membantu siasatan jika mengetahui kejadian itu.

Sementara itu, seorang pekerja sekolah berkenaan yang enggan dikenali memberitahu tembakan berkenaan mungkin berlaku malam kelmarin atau Ahad lalu hingga tidak disedari penghuni sekolah.

Katanya, perkara itu tidak dihebohkan menyebabkan suasana di sekolah itu masih tenang dan pembelajaran berjalan seperti biasa.

“Seorang guru menyedari perkara itu membuat laporan polis untuk tindakan lanjut kerana bimbang dengan keselamatan pelajar,” katanya yang ditemui di sekolah berkenaan, semalam. - myMetro

2 comments:

  1. mcm2 hal, lepas geram kat bgnan sekolah pun jadi...

    ReplyDelete
  2. gatal tangan nak menembak....dpt dinding sekolah pun jadilah..... jiwa kacau ni....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

heratBeat