aDs

aluan

Followers

Saturday, April 30, 2011

Diperkosa lepas lima bulan kenal di Internet


PADANG BESAR: Seorang remaja berusia 15 tahun bertindak kejam apabila tergamak merogol seorang pelajar perempuan berusia 16 tahun yang juga cucu kepada jirannya di Kampung Titi Tinggi Hilir, dekat sini, Ahad lalu.

Difahamkan, mangsa yang sering pulang ke rumah neneknya itu dan pernah tinggal di situ sebelum berpindah bersama keluarganya ke Pulau Pinang.

Mangsa yang bersekolah dan tinggal di asrama sebuah sekolah vokasional di Kangar, dipercayai berkenalan dengan suspek sejak lebih lima bulan lalu melalui laman sosial Internet.

Gadis terbabit dipercayai diambil suspek dari asrama sekolah menggunakan motosikal sebelum membawanya ke sebuah rumah kosong berdekatan rumah nenek mangsa di kampung berkenaan sebelum dirogol dalam kejadian kira-kira jam 10 malam.

Suspek yang tinggal di kampung berkenaan juga langsung tidak gentar melakukan perbuatan terkutuk berkenaan sebaliknya dipercayai berkali-kali merogol mangsa sehingga ke petang keesokan harinya.

Ketua Polis Daerah Padang Besar, Superintendan Che Man Md Deros berkata, mangsa dirogol di dalam rumah kosong yang terletak berdekatan rumah neneknya, namun tidak disedari warga emas terbabit kerana menyangka cucunya berada di asrama.

“Suspek kemudian menghantar mangsa pulang ke asrama pada petang keesokan harinya dan mengarah mangsa supaya tidak memberitahu sesiapa mengenai perkara berkenaan jika tidak mahu sesuatu berlaku kepadanya.

“Bagaimanapun, perbuatan itu akhirnya terbongkar pada Selasa lalu selepas guru yang juga warden asrama sekolah mangsa mencari pelajar perempuan berkenaan bagi mendapat penjelasan mengenai ketiadaannya di bilik asrama pada malam kejadian,” katanya.

Menurut Che Man, mangsa pada mulanya memberi pelbagai alasan kepada gurunya kerana bimbang dengan tindakan yang mungkin diambil suspek.

"Namun selepas didesak berulang kali oleh gurunya supaya memberitahu perkara sebenar, akhirnya dia memberitahu dirogol lelaki terbabit.

“Mangsa kemudian dibawa gurunya ke Balai Polis Kaki Bukit bagi membuat laporan sebelum dihantar ke Hospital Tuanku Fauziah bagi pemeriksaan lanjut,” katanya.

Menurutnya, suspek yang bersekolah di Arau, dekat sini, dan tidak mempunyai sebarang rekod jenayah itu kemudian ditahan polis pada hari sama.

Katanya, mangsa kini masih lagi ditempatkan di wad HTF bagi mendapatkan rawatan susulan.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol dan suspek direman sehingga 1 Mei bermula Rabu lalu,” katanya. - myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat