aDs

aluan

Followers

Monday, March 28, 2011

Maut dihentam penutup tong


IPOH: Malang menimpa seorang pekerja kilang apabila dia maut selepas muka dan kepalanya dihentam penutup tong diperbuat daripada besi sebaik cuba memotong tong berkenaan untuk dijadikan tempat pembuangan sampah di sebuah kilang, petang kelmarin.

Difahamkan, mangsa cuba memotong tong berkenaan dengan alat memotong khas sebelum berlaku satu letupan kecil menyebabkan penutup tong itu tercabut dan menghentam muka dan kepala.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang di Kawasan Perindustrian Bukit Merah itu, Rozaidi Rackapli, 24, berasal dari Kampung Matang, Taiping, maut kira-kira sejam selepas kejadian itu ketika menerima rawatan kecemasan di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB).

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias berkata, ketika kejadian, mangsa memotong tong besi tanpa muatan menggunakan sejenis alat dikenali ‘Oxy-Acetelen’. Beliau berkata, perbuatan itu dipercayai menghasilkan tekanan kuat sehingga berlaku letupan kecil menyebabkan penutup tong terpelanting dan menghentam muka mangsa serta tercampak tiga meter sebelum tidak sedarkan diri. - myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat