aDs

aluan

Followers

Monday, March 28, 2011

The Greatest Rock Album, Kompilasi Rock Terhebat


MASIH ingat lagi zaman kegemilangan kumpulan Scorpions dengan lagu Wind of Changedan Deep Purple yang popular dengan lagu Soldier of Fortune, manakala Whitesnakes pula dengan Is This Love?
Bagi para peminat muzik Rock, The Greatest Rock Album pasti membuatkan mereka tersenyum kerana ia menggabungkan kompilasi lagu-lagu rock popular sekitar tahun 80an dan 90an.
Lebih menarik lagi, lagu-lagu yang dimuatkan hampir kesemuanya pernah popular dan semestinya ia ibarat sebuah koleksi khas yang memudahkan para pendengar untuk mendengar semula lagu-lagu popular tersebut.
Tambah pula, album ini sudah semestinya mengimbas kembali kenangan zaman kegemilangan rock yang pada ketika itu hampir semua orang menjadi ‘kaki rock’ kerana muzik tersebut.
Antara penyanyi-penyanyi yang berada dalam album ini ialah Bad Company, Deep Purple, Dio, Free, Iron Maiden, Kiss, Lynyrd Skynyrd, Megadeth, Motorhead, Rainbow, Scorpions, Thin Lizzy, Twistted Sister, Whitesnake dan ramai lagi.
The Greatest Rock Album mengandungi sebanyak enam keping cakera padat (CD) dengan memuatkan sebanyak 92 trek lagu yang pastinya memberi kepuasan kepada penggemar muzik rock.
Ia juga bukan sahaja menampilkan heavy rock semata-mata, album ini turut memuatkan lagu-lagu berunsur slow rock ballads.
Pada pendapat OopStarz! keenam-enam CD ini menampilkan pelbagai variasi muzik rock yang memberikan sedikit kelainan berbanding album-album kompilasi rock lain.
Dalam pada itu, pilihan OopStarz! semestinya pada disk dua kerana menampilkan lagu-lagu seperti 2 Minutes To Midnight (Iron Maiden), Smoke On The Water (Deep Purple),Higher Ground (Red Hot Chili peppers) dan Mony Mony (Billy Idol).
Manakala pilihan seterusnya ialah pada disk enam yang menampilkan lagu-lagu seprti Are You Gonna Go My Way (Lenny Kravits), Creep (Radiohead) dan You Oughta Know (Alanis Morissete).
The Greatest Rock Album kini boleh didapati di semua kedai muzik berhampiran dengan harga RM60.90.
ALBUM: The Greatest Rock AlbumARTIS: Variasi artisEDARAN: Warner Music Malaysia
Sumber:mStarOnline

1 comment:

  1. dulu masa sekolah,minat habis kat Deep Purple, Scorpions...skrg xlagi...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

heratBeat