aDs

aluan

Followers

Thursday, August 4, 2011

Hilang ikut lelaki beristeri dua

AZLAN Maidin (kiri) bersama wakil Pembela BN, Amir Hamzah Tapa menunjukkan gambar anaknya, Nabilah Ashazra Azlan pada sidang media di Pejabat Pembela BN, Ayer Keroh, Melaka, semalam. – UTUSAN/GAIE UCHEL


MELAKA 3 Ogos – Seorang bapa hari ini mendakwa anak keempatnya yang juga atlet pelapis penembak wanita kebangsaan, yang akan beraksi di Sukan SEA Palembang, November ini, dilarikan seorang lelaki yang sudah mempunyai dua isteri.

Azlan Maidin, 53, mendakwa, anaknya, Nabilah Ashazra Azlan, 20, yang mewakili Melaka dalam temasya Sukan Malaysia (Sukma) XIII Melaka tahun lalu ditahan di rumah keluarga lelaki itu di Kampung Kor, Lorong Kubur Kota Bharu, Kelantan.

Nabilah, 20, menyumbang dua pingat perak dalam acara ‘air-pistol’ individu dan berpasukan dalam temasya sukan itu.

“Saya mendapat tahu anak saya dilarikan lelaki itu setelah dia tidak pulang ke rumah di Batu Berendam dan tidak masuk ke asrama di Sekolah Sukan Bukit Jalil (SBJ) pada 25 Julai lalu.

“Saya bimbang mengenai masa depan anak saya dalam sukan menembak kerana dia telah terpilih mewakili skuad kebangsaan di Sukan SEA Palembang, November ini tetapi hingga sekarang tidak pulang ke asrama,” katanya kepada pemberita di pejabat Pembela Barisan Nasional (BN) di Kota Cemerlang, Ayer Keroh di sini, hari ini.

Menurut Azlan, dia mendapat tahu anaknya berada di Kota Bahru, Kelantan selepas dihubungi oleh isteri pertama lelaki itu yang hanya mahu dikenali sebagai Zah, 42.

“Dia bagi tahu, anak saya telah bernikah dengan suaminya (Mohd. Sophee Yaacob, 44) dan saya terkejut mendapat berita itu lalu menyuruh dua anak lelaki saya pergi ke rumah lelaki tersebut untuk menyelamatkan Nabilah,” ujarnya.

Azlan berkata, pada 29 Julai lalu, dua anak lelakinya berjaya ke rumah bapa lelaki tersebut di Kampung Kor hasil pertolongan isteri pertama lelaki itu.

“Bagaimanapun, Nabilah gagal ditemui sebaliknya anak lelaki saya berjaya menemui beg baju, sijil nikah Nabilah di Patani dan beberapa barang hiasan milik anak saya,” ujarnya.

Sehubungan itu, katanya, dia membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah pada 26 Julai lalu dan satu lagi laporan turut dibuat di Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) pada 29 Julai lalu.

“Setelah dua laporan dibuat, anak saya masih gagal dikesan dan belum balik ke SBJ untuk meneruskan latihan serta persekolahannya,” ujarnya.

Sehubungan itu, dia merayu kepada mana-mana pihak untuk membantu mengesan anak keempatnya daripada tujuh beradik itu. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat