aDs

aluan

Followers

Monday, October 25, 2010

Taktik menjadi

NS ketika menjadi juara piala FA2010
SELEPAS melepasi halangan separuh akhir kedua menewaskan Johor FC 2-0 untuk agregat 2-1 dalam aksi di Stadium JCorp Pasir Gudang kelmarin, kini fokus jurulatih Negeri Sembilan, Wan Jamak Wan Hassan terarah kepada misi berdepan Kelantan pada final Piala Malaysia, di Stadium Nasional Bukit Jalil, Sabtu ini, dalam misi mempertahankan kejuaraan.

Beliau yang melahirkan rasa syukur kerana pemainnya berjaya menterjemahkan matlamat disasarkan menyifatkan kemenangan itu hasil komitmen berpasukan.

“Saya bersyukur dengan kejayaan ini walaupun kebanyakan yang membarisi skuad ini adalah pemain muda yang masih cetek pengalaman namun mereka berjaya menunjukkan peningkatan memberangsangkan sehingga membawa pasukan ke final,” katanya semalam.

Bagaimanapun katanya, tugas pasukan masih belum selesai kerana cabaran lebih besar bakal menanti bertemu Kelantan pada saingan kemuncak Sabtu ini. dan setiap pemain perlu terus fokus kepada misi mempertahankan kejuaraan.

Menurutnya, walaupun Negeri Sembilan berjaya menewaskan Kelantan musim lalu, ia tidak sama cabaran yang akan dihadapi skuad bimbingannya itu kali ini, kerana mereka yang membarisi skuad Red Warriors kali ini berbeza dan lebih mantap.

“Kelantan miliki ramai pemain berpengalaman terutama di barisan depan seperti Akmal Rizal, Norshahrul, Norfarhan, Hairudin dan Indra Putra, berbanding Negeri Sembilan yang lebih berharap kepada penyerang muda selepas ketiadaan Mohd Zaquan Adha.

“Malah ramai pihak meramalkan Kelantan lebih berpeluang menjuarai Piala Malaysia kali ini, tambahan pula selepas melihat kebangkitan mereka lakukan ke atas Selangor,” katanya.-myMetro

X pa Jang....kita hayun yo.....kalah monang lain cito eh..... apo yg ponting main boto2... bola tu bulat.....sapo2 pun boleh monang..... kiro rojoki la....

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat