aDs

aluan

Followers

Friday, October 1, 2010

Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari

Saya tertarik benar dgn khutbah Jumaat di Balai Islam, Flet Pekeliling pd 15 Jun lalu. Isunya mengenai kewajipan menutup aurat utk kaum hawa.

Disebabkan semua jemaah lelaki, khatib mengingatkan jemaah supaya memberitahu anak isteri supaya menjaga aurat masing-masing.

Kenapa wanita tu senang menjadi fitnah? Ini adalah kerana Allah telah jadikan kaum hawa ini makhluk paling indah dipandang mata, dan sebaik-baik perhiasan yang mampu menarik pandangan setiap mata yg memandang.

Alhamdulillah....ramai wanita Islam kini memakai tudung, tapi kebanyakannya x menepati syariat, contohnya:-

  1. Ada yang pakai tudung singkat, hujungnya diikat ke belakang atau diikat ke leher. Maka nampaklah 'kegebuan' leher dan dadanya. Sedangkan dalam khutbah tadi, khatib membacakan ayat al-Quran yang meminta wanita melabuhkan tudung, menutup bahagian dada mereka.
  2. Ada pakai tudung, tapi pakai T-shirt pendek. Malah ada yang pakai T-shirt tanpa lengan. Sudah tu ketat pula. Bukankah lengan itu aurat. Yang dahsyatnya, ada pakai T-shirt singkat yang dipadankan dengan jeans terlondeh. Jadi apabila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam, malah kadang-kadang dgn alur bontotnya jelas  kelihatan ataupun jeans yg sendat hingga punggung terbelah dua. Sedikit pun x rasa malu...
  3. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kebaya sendat. Tidak cukup dengan tu pakai 'kain koyak' pula. Apabila berjalan, terserlahlah 'kegebuan' betis malah kadang-kadang paha pun tersembul.
  4. Ramai yg bertudung, tapi bermekap tebal dan berwangi-wangian. Bibir merah menyala. Menunjukkan aksi seksi pula tu.
  5. Ada perempuan bertudung, 'merendek' pula dengan pacar di bangku stesen bas dan pusat beli-belah. Ini menjatuhkan imej wanita bertudung.
  6. Ramai perempuan suka pakai kasut bertumit tinggi. Apabila berjalan berbunyilah, tang, tang, tang. Dalam khutbah tadi, khatib memberitahu tidak boleh timbul bunyi yang boleh menaikkan syahwat lelaki.
Berkenaan syahwat lelaki ini, saya berpendapat kebanyakan kaum hawa tidak memahaminya kerana wanita dan lelaki tidak sama dari segi biologi keinginannya.

Untuk selamat dunia akhirat, kita wajib menjaga aurat masing-masing baik wanita mahupun lelaki. Kita kembali pada al-Quran dan hadis dan hayatinya agar kita sentiasa dlm rahmatNYA. Lelaki mudah saja naik syahwatnya sedangkan perempuan tidak. Kebanyakan perempuan ingat lelaki macam dia. Itu tidak benar sama sekali kerana melalui satu kajian yg dijalankan oleh para ilmuan mendapati lelaki terangsang secara puratanya sebanyak 30 kali sehari. Ini kejadian semula jadi yg bukan dibuat-buat. Jadi bukan sesuatu luar biasa jika lelaki naik syahwatnya jika melihat aurat perempuan.

Pada kaum suami mahupun bapa, perbetulkan dlm rumahtangga kita dulu sebelum membetulkan orang lain. Jangan jadi lelaki dayus hingga hendak menegur isteri sendiri pun x mampu, malah berbangga dgn kecantikan isteri atau anak utk dipertontonkan pd umum. Pepatah kata hendak seribu daya, x hendak seribu dalih..

Saya ni pun bukanlah pandai sangat...tapi sekadar mengingati diri sendiri. Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat