aDs

aluan

Followers

Friday, November 25, 2011

Bekal dadah untuk adik dalam lokap


KUALA TERENGGANU: Taktik seorang kakak menyorokkan dadah dalam selipar untuk diberikan kepada adiknya di lokap tingkat lima Kompleks Mahkamah Tinggi, Sesyen dan Majistret Kuala Terengganu di sini, terbongkar apabila perbuatannya itu berjaya dikesan anggota cawangan pengiring Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Terengganu, semalam.

Difahamkan peniaga wanita berusia 32 tahun itu memberi alasan mahu menyerahkan sepasang selipar, masing-masing sebiji tasbih dan kopiah kepada adiknya yang dibicarakan atas tuduhan mengikut Seksyen 12 (2) Akta Dadah Berbahaya 1952 di kompleks berkenaan.

Menurut anggota polis terbabit, Koperal Ismail Ahmad, dia yang sedang bertugas bersama rakannya, Lans Koperal Nor Haizah Yacob didatangi suspek pada jam 9.15 pagi yang memohon kebenaran untuk berjumpa dengan adiknya.

Bagaimanapun, dia tidak membenarkan suspek bertemu dengan adiknya menyebabkan suspek merayu agar dibenarkan menyerahkan barang-barang yang dibawanya kepada adiknya yang berada di dalam lokap.

Curiga dengan gelagat wanita itu, Ismail membuat keputusan memeriksa barangan terbabit.

“Hasil pemeriksaan yang dijalankan terhadap barangan berkenaan, saya menemui satu lipatan kertas timah mengandungi satu peket plastik cerah berisi 10 biji pil berwarna merah dan satu tiub panjang berisi serbuk putih disyaki dadah di dalam salah satu selipar yang digunakan untuk kaki kiri.

“Sebaik menyedari perbuatannya terbongkar, wanita berkenaan cuba melarikan diri. Bagaimanapun, dia ditahan tidak lama selepas itu sebelum dibawa ke Bilik Polis Mahkamah di kompleks ini untuk tindakan lanjut,” katanya.

Susulan kejadian itu, satu laporan dibuat Ismail di Balai Polis Chabang Tiga, di sini, kira-kira jam 10 pagi semalam.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Superintendan Abdul Halim Mohd Ishak yang dihubungi mengesahkan pihaknya ada menerima laporan mengenai kejadian berkenaan. - myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

heratBeat